Uitleg foto's plaatsen op het forum.

Algemene info
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marcel
Berichten: 2342
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 6:55 pm
Contacteer:

Uitleg foto's plaatsen op het forum.

Bericht door Marcel »

De laatste tijd ontvangen wij met enige regelmaat vragen over hoe een foto te plaatsen op het forum. Hieronder zal dus een uitleg volgen hoe dit te doen is. Allereerst is het niet mogelijk om de foto direct op de site te uploaden zoals bijvoorbeeld bij Beneluxspoor wel het geval is. De foto die je hier wilt tonen zal dus via een externe site moeten worden gelinkt. Ik zal hieronder een paar voorbeelden geven dit zal in de loop van de tijd worden aangevuld. De sites die ik ga bespreken zijn Flickr en Picasa.

Flickr

Allereerst Flickr. Klik allereerst op de foto die je wilt gebruiken. Je zult dan alleen de foto te zien krijgen met daaronder je bijschrift en eventuele comments. Klik met je rechtermuisknop op de foto en selecteer een formaat dat is op dit moment nog niet belangrijk welk formaat dit is. Als je dit gedaan hebt kom je op het volgende scherm uit:
Afbeelding

Nu dien je een formaat te kiezen uit alle formaten die boven de foto staan aangegeven. Voor de foto van de maand is er een maximum van 800 pixels breed en bij normale topics is dit 1024. Deze formaten zijn gekozen om de topics leesbaar te houden. Bij oudere foto's ontbreekt vaak het 800 pixels brede formaat, kies dan voor 640 pixels breed. Als je dit geselecteerd hebt klik je met je rechtermuisknop op de foto en komt er een menu waar je de 2e optie selecteert deze heet afbeeldings-URL kopiëren. Deze plak je vervolgens hier op het forum in je bericht en hij zal er dan zo uit zien:

http://farm3.staticflickr.com/2028/1311" target="_blank ... 2a65_c.jpg

Echter is er nog steeds geen foto te zien. Om hem als foto weer te geven moet je de bovenstaande link nog tussen deze haakjes zetten: [img#][/img#] (de hekjes moet je weghalen en zijn alleen toegevoegd omdat de software het anders automatisch weghaalt omdat die geen foto ziet). Deze zijn te vinden in de knoppen boven een bericht als je er een aan het typen bent. Als je de link tussen deze haakjes zet komt de foto te voorschijn zoals hieronder te zien is:

Afbeelding

De foto's die je hier op het forum wilt plaatsen hoeven in Flickr overigens niet zichtbaar te zijn voor iedereen. De bovenstaande uitleg werkt ook voor foto's die op friends of family only staan.

Picasa

Dan Picasa, dit werkt net iets anders dan met flickr. Klik allereerst op de foto die je wilt gebruiken. Je zult dan alleen de foto te zien krijgen met daaronder je bijschrift en eventuele comments. Klik rechts in de zijbalk op 'link naar deze foto' om de opties voor het delen van de foto weer te geven. Vink daarbij 'Alleen afbeelding (geen link)' aan.

Nu dien je een formaat te kiezen bij het formaat selecteren, kies bij voorkeur voor 'groot 800px'. Het afbeeldingsadres dat dan bij 'Afbeelding insluiten' staat kan je dan kopiëren en plakken in je bericht. Zet deze als volgt tussen de img-tags in je bericht, net als in de handleiding voor flickr-foto's:

Code: Selecteer alles

[img]https://lh3.googleusercontent.com/-wwHb8mxsCt8/UAqNj9Pk9DI/AAAAAAAAB_A/GYa94GDxxgo/s800-Ic42/IMG_9567.JPG[/img]
Als alles goed gaat krijg je ook hier een foto te zien:
Afbeelding

Succes!
"The chase is better than the catch."
The_Knitter
Berichten: 3912
Lid geworden op: wo aug 22, 2012 1:00 pm
Locatie: Zwijndrecht

Re: Uitleg foto's plaatsen op het forum.

Bericht door The_Knitter »

Maar je kan ook de 'Share'-optie op Flickr gebruiken, en dan voor UBB-code kiezen :lol: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Peter
Site Admin
Berichten: 7617
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:04 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Uitleg foto's plaatsen op het forum.

Bericht door Peter »

UBB code = PHP BBcode
“Hallo cargo!”
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Uitleg foto's plaatsen op het forum.

Bericht door VinceCargo »

Vraagje: bij oudere foto's op mijn Flickr kan ik niet uit 800 pixelbreedte kiezen, slechts 600 en Original (1024 upload ik ze).
Iemand hier een alternatief voor?
Geen handvol, maar een land vol
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21622
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Uitleg foto's plaatsen op het forum.

Bericht door Ronnie »

Formaat 1024 nemen en dan de imgthumb tags gebruiken. Dan worden ze in 800 breed weergegeven.
Goed sporen. Daar houden we van.
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Uitleg foto's plaatsen op het forum.

Bericht door VinceCargo »

Ronnie schreef:Formaat 1024 nemen en dan de imgthumb tags gebruiken. Dan worden ze in 800 breed weergegeven.
Uhhh "imgthumb tags"?
Geen handvol, maar een land vol
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21622
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Uitleg foto's plaatsen op het forum.

Bericht door Ronnie »

In het scherm waar je een bericht typt gewoon op de knop imgthumb klikken ;). Krijg je dus zoiets:

Code: Selecteer alles

[imgthumb]fotolink[/imgthumb]
Goed sporen. Daar houden we van.
VinceCargo
Berichten: 3085
Lid geworden op: vr aug 16, 2013 4:39 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Uitleg foto's plaatsen op het forum.

Bericht door VinceCargo »

Thnx!
Geen handvol, maar een land vol
Hugeau
Berichten: 701
Lid geworden op: vr okt 05, 2012 10:47 am
Locatie: Miercurea Ciuc
Contacteer:

Re: Uitleg foto's plaatsen op het forum.

Bericht door Hugeau »

Hendig! Hier liep ik inderdaad ook al tegenaan 8-)
BjörnNielsen
Berichten: 965
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 5:39 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Re: Uitleg foto's plaatsen op het forum.

Bericht door BjörnNielsen »

Of opnieuw uploaden natuurlijk.
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21622
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Uitleg foto's plaatsen op het forum.

Bericht door Ronnie »

In de nieuwe Flickr lay out kun je niet meer via de rechter muisknop in het 'Photo/All sizes'-scherm terechtkomen. Hiervoor moet je nu op de 3 bolletjes aan de rechterkant van het scherm klikken:
Afbeelding

In het menu dan Download/All sizes klikken en vervolgens View all sizes. Vanaf daar werkt alles weer hetzelfde zoals hierboven is beschreven.
Goed sporen. Daar houden we van.
Thieske
Berichten: 1377
Lid geworden op: zo aug 19, 2012 6:28 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Uitleg foto's plaatsen op het forum.

Bericht door Thieske »

...Als je dit geselecteerd hebt klik je met je rechtermuisknop op de foto en komt er een menu waar je de 2e optie selecteert deze heet afbeeldings-URL kopiëren...
Bij niet alle computers staat deze optie in het menu dat verschijnt als je met je rechtermuisknop op de foto klikt. Als de optie "Kopiëren" er wel bij staat, werkt deze in de meeste gevallen hetzelfde als de hierboven genoemde optie.
Afbeelding
parttime member of the Brabantroute Prestatie Team
pau
Berichten: 514
Lid geworden op: di jul 01, 2014 12:19 pm
Locatie: Sankt Goarshausen KM96.4
Contacteer:

Re: Uitleg foto's plaatsen op het forum.

Bericht door pau »

Bij mij komt dat menu idd niet te voorschijn aan de rechterkant en ook kopieeren krijg ik niet met een rechter muisklik. Het lijkt erop dat ik dus geen pics meer hier kan opladen, of heeft iemand nog een oplossing :?:
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21622
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Uitleg foto's plaatsen op het forum.

Bericht door Ronnie »

In de nieuwste Flickr-versie heb je naast je foto aan de rechterkant deze drie symbolen staan:

Afbeelding

Dan klik je op het middelste symbool. In dat menu kun je dan het formaat selecteren (voor forums dus 800 pixels breed bijvoorbeeld) en BBCode en dan krijg je de link die je kunt kopiëren naar het forum.
Goed sporen. Daar houden we van.
pau
Berichten: 514
Lid geworden op: di jul 01, 2014 12:19 pm
Locatie: Sankt Goarshausen KM96.4
Contacteer:

Re: Uitleg foto's plaatsen op het forum.

Bericht door pau »

ok gelukt, BB code gevonden!! Bedankt voor de moeite! :P
cellique
Berichten: 125
Lid geworden op: zo apr 26, 2015 8:45 pm

Re: Uitleg foto's plaatsen op het forum.

Bericht door cellique »

ik heb de instructies gevolgd, maar bij mij zie ik nog geen foto staan, zie foto v.d. maand mei, foto nr 7. wat doe ik nu fout? heb de link gekopieerd en tussen de imgthumb geplakt.

groeten,

Marcel

(ps, heb ondertussen een andere manier gevonden om foto's te plaatsen, nl via Uplaod.de)
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21622
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Uitleg foto's plaatsen op het forum.

Bericht door Ronnie »

Omdat het plaatsen van een foto op het forum via Flickr iets is aangepast, hier een handleiding hoe het werkt:
  • Klik rechts naast de foto op het 'Share' icoontje (nog steeds hetzelfde als in de afbeelding enkele posts hierboven).
  • Klik vervolgens in het venster op 'BBCode' in de tweede regel.
  • Selecteer in de derde regel via het dropdown menu de gewenste afmetingen van de te plaatsten foto. Voor het forum dus maximaal 800 pixels breed.
  • Kopieer de link die in de vierde regel verschijnt en kopieer deze naar het bericht op het forum.
Goed sporen. Daar houden we van.
Mattie
Berichten: 603
Lid geworden op: za aug 29, 2015 3:56 pm
Contacteer:

Re: Uitleg foto's plaatsen op het forum.

Bericht door Mattie »

kan je ook een foto uploaden vanuit Google foto's?
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21622
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Uitleg foto's plaatsen op het forum.

Bericht door Ronnie »

Even Googlen ( :-)) ) levert het volgende: klik. Je moet dus ergens een optie 'Link maken' of 'Link kopiëren' zien te vinden ;)
Goed sporen. Daar houden we van.
Marc Vlot
Berichten: 522
Lid geworden op: ma sep 28, 2015 4:51 pm
Locatie: Leerdam

Re: Uitleg foto's plaatsen op het forum.

Bericht door Marc Vlot »

Ik heb het nu al een aantal keren geprobeerd, maar ik krijg deze foto niet toegevoegd: https://www.flickr.com/photos/144334386 ... ed-public/

Ik heb alle stappen gevolgd, maar het lukt geen een keer.
Kan iemand helpen?
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21622
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Uitleg foto's plaatsen op het forum.

Bericht door Ronnie »

Deze link heb je nodig. Wel nog even de IMG-tags toevoegen bij het plaatsen:

Code: Selecteer alles

https://farm5.staticflickr.com/4266/35431137891_b6de58377b_c.jpg
Gewoon verkregen door op het 'Share Photo'-icoontje te klikken en dan BBCode.
Goed sporen. Daar houden we van.
Plaats reactie