24 Augustus 2012: De Sloehaven
Geplaatst: di aug 28, 2012 2:38 pm
Ik was afgetogen naar de Sloehaven:
CapTrain 186 142+Cellulose (48526)
Met een paar kleine minuutjes in de plus komt CapTrain dan toch nog aangereden naar de Sloehaven met een lange sleep Habis'n met Cellulose voor Verbrugge Terminals. De trein is afkomstig uit Osnabrück.
Deze trein wordt pas in de nachtelijke uren geplaatst door RRF met de fraaie 102, gezien DB Schenker eerst nog een trein moet uithalen, en vervolgens RRF iov Locon de Papierpulptrein plaatst, en rond 22u30 weer uithaalt.
DBS 6512+2 ketelwagens voor Vopak
Na een stevige doortrap op de fiets, hebben wij de trein ingehaald. Hier steekt de 6512 de weg over om bij Vopak het terrein op te rijden en vervolgens wat rangeerwerk te verrichten om met een nieuwe sleep ketelwagens te vertrekken naar het basisemplacement.
DBS 1612+Ford-trein 47732
Netjes volgens plan kwam de Ford-trein aan in de Sloehaven, getrokken door de DBS 1612. Na een stilstand van enkele uren zal de trein door de 6512 naar Cobelfret getrokken worden.
Eerder was al gearriveerd de NMBS met een autotrein uit België(niet op de foto omdat wij bij Vopak klaar stonden, en deze trein niet wisten), en die was aldaar ook geplaatst nadat 2 andere lokken een lege wagenset hadden uitgehaald. Omdat beide sporen nu bezet waren, kon DB Schenker niet eerder door. Voordat de 6512 naar Cobelfret mocht, ging de andere 6500 een lege wagenset bij Cobelfret uithalen om plaats te maken.
Locon 501+papierpulptrein 50570
Nadat NMBS gepasseerd was, mocht Locon weer doorrijden naar de Sloehaven. Nu in een fijn zonnetje. Wij waren hier blij dat er een passage moest plaats vinden!
CT 6605+Butadeen-trein
Ook CapTrain kwam vandaag in de Sloehaven kijken. Er werd na aankomst van de losse loc bij Vopak een sleep van 20 ketelwagens beladen met butadeen opgehaald, en vertrokken naar het basisemplacement. Daar werd omgelopen, en kon vertrokken worden richting Roosendaal en verder.
RRF102+Locon-papierpulptrein
Nadat er op een zijspoor is gearriveerd, moet de trein geduwd naar Verbrugge. Doordat deze locjes geen radiografische besturing hebben, gaat de rangeerder voorop de wagen staan, en staat in verbinding via de portofoon met de machinist.
CapTrain 186 142+Cellulose (48526)
Met een paar kleine minuutjes in de plus komt CapTrain dan toch nog aangereden naar de Sloehaven met een lange sleep Habis'n met Cellulose voor Verbrugge Terminals. De trein is afkomstig uit Osnabrück.
Deze trein wordt pas in de nachtelijke uren geplaatst door RRF met de fraaie 102, gezien DB Schenker eerst nog een trein moet uithalen, en vervolgens RRF iov Locon de Papierpulptrein plaatst, en rond 22u30 weer uithaalt.
DBS 6512+2 ketelwagens voor Vopak
Na een stevige doortrap op de fiets, hebben wij de trein ingehaald. Hier steekt de 6512 de weg over om bij Vopak het terrein op te rijden en vervolgens wat rangeerwerk te verrichten om met een nieuwe sleep ketelwagens te vertrekken naar het basisemplacement.
DBS 1612+Ford-trein 47732
Netjes volgens plan kwam de Ford-trein aan in de Sloehaven, getrokken door de DBS 1612. Na een stilstand van enkele uren zal de trein door de 6512 naar Cobelfret getrokken worden.
Eerder was al gearriveerd de NMBS met een autotrein uit België(niet op de foto omdat wij bij Vopak klaar stonden, en deze trein niet wisten), en die was aldaar ook geplaatst nadat 2 andere lokken een lege wagenset hadden uitgehaald. Omdat beide sporen nu bezet waren, kon DB Schenker niet eerder door. Voordat de 6512 naar Cobelfret mocht, ging de andere 6500 een lege wagenset bij Cobelfret uithalen om plaats te maken.
Locon 501+papierpulptrein 50570
Nadat NMBS gepasseerd was, mocht Locon weer doorrijden naar de Sloehaven. Nu in een fijn zonnetje. Wij waren hier blij dat er een passage moest plaats vinden!
CT 6605+Butadeen-trein
Ook CapTrain kwam vandaag in de Sloehaven kijken. Er werd na aankomst van de losse loc bij Vopak een sleep van 20 ketelwagens beladen met butadeen opgehaald, en vertrokken naar het basisemplacement. Daar werd omgelopen, en kon vertrokken worden richting Roosendaal en verder.
RRF102+Locon-papierpulptrein
Nadat er op een zijspoor is gearriveerd, moet de trein geduwd naar Verbrugge. Doordat deze locjes geen radiografische besturing hebben, gaat de rangeerder voorop de wagen staan, en staat in verbinding via de portofoon met de machinist.