Werkzaamheden Nederland
Geplaatst: wo aug 22, 2012 10:19 pm
Origineel topic op Spoortechniek.nl
door robehv » Di 03 Apr 2012, 15:52
door robehv » Di 03 Apr 2012, 15:52
door Sander van Rossum » Di 03 Apr 2012, 16:29robehv schreef:Zaterdag 28 en zondag 29 april (ICE's via Eindhoven- CNL,EN niet bekend)
maandag 30 april (ICE's via utrecht-Arnhem)
Dinsdag 1 Mei (ICE's via Eindhoven CNL,EN niet bekend)
Vrijdag 4 mei tot en met zondag 13 mei (ICE's via Eindhoven- CNL,EN niet bekend)
zaterdag 30 juni en zondag 1 juli (ICE's-CNL-EN via eindhoven)
Zaterdag 28 en 29 juli (CNL-EN via eindhoven)
Bron: NS hispeed
door the_knitter » Di 03 Apr 2012, 17:29Sander van Rossum schreef:Zijn dit ook de data waarbij het goederenverkeer word omgeleid?
door Peter » Di 03 Apr 2012, 18:30the_knitter schreef:Niet bij alles, afhankelijk waar de cargo heen moet.
Van 27 april 23u t/m 2 mei 4u zijn er werkzaamheden in Duisburg Hbf.
Op 30 april rijden de ICE';s NIET van- en naar Amsterdam ivm koninginnedag, en starten en eindigen te Utrecht, maar worden niet omgeleid via Eindhoven-Venlo. De andere dagen worden de ICE's wel omgeleid via Venlo.
Van 4 mei t/m 13 mei (volledige dagen) zijn er 'Kabelarbeiten' tussen Duisburg en Oberhausen.
Hieruit kan in concluderen dat een trein die door Duisburg Hbf moet bij de eerste buitendienststelling, grote kans heeft op omleidingen. Bij 4-13 mei kan je hetzelfde concluderen, maar dan voor het volledige traject Duisburg-Oberhausen.
door SB » Wo 04 Apr 2012, 10:25Peter schreef:Vrij weinig cargo dus helaas, beide zijn plekken waar cargo doorgaans weinig te zoeken heeft of relatief makkelijk kan worden omgeleid.
Dit is er wel eentje die cargo gaat opleveren via Kaldenkirchen (D) en Bad Bentheim (D).zaterdag 30 juni en zondag 1 juli (ICE's-CNL-EN via eindhoven)
door Peter » Wo 04 Apr 2012, 10:32SB schreef:Tussen 4 en 9 mei (ofzoiets) ligt de Betuweroute eruit wegens werkzaamheden. Ik weet niet of het veel verkeer via Venlo op gaat leveren, maar in ieder geval minder treinen voor Floris!
door robehv » Wo 04 Apr 2012, 12:57Peter schreef:Ziet er hoopvol uit: link
In ieder geval weer extra spul boven en onderlangs op dat moment.
door Sander van Rossum » Wo 04 Apr 2012, 17:47robehv schreef:Vrijdag 6 april tot en met Disndag 10 april (Betuweroute dicht)
Zaterdag 28 en zondag 29 april (ICE's via Eindhoven- CNL,EN niet bekend)
maandag 30 april (ICE's via utrecht-Arnhem)
Dinsdag 1 Mei (ICE's via Eindhoven CNL,EN niet bekend)
Vrijdag 4 mei tot en met zondag 13 mei (ICE's via Eindhoven- CNL,EN niet bekend-Betuweroute dicht arnhem-emmerich wel open)
zaterdag 30 juni en zondag 1 juli (ICE's-CNL-EN via eindhoven-Betuweroute dicht)
Zaterdag 28 en 29 juli (CNL-EN via eindhoven)
door Peter » Wo 04 Apr 2012, 17:53Sander van Rossum schreef:Lijkt mij dat ze alles wat anders rijd via Venlo sturen. Simpelweg omdat er tussen Arnhem en Rotterdam Centraal simpelweg zo goed als geen ruimte zit. Tussen Arnhem en Utrecht Centraal kwartiersdienst en tussen Utrecht Centraal en Rotterdam Centraal hetzelfde.SB schreef:Tussen 4 en 9 mei (ofzoiets) ligt de Betuweroute eruit wegens werkzaamheden. Ik weet niet of het veel verkeer via Venlo op gaat leveren, maar in ieder geval minder treinen voor Floris!
door SB » Wo 04 Apr 2012, 19:07Peter schreef:En via Tilburg, 's-Hertogenbosch, Nijmegen dan?
door robehv » Wo 04 Apr 2012, 19:15SB schreef:Tussen Rotterdam en Utrecht, alsmede tussen Utrecht en Arnhem zijn er twee cargopaden per uur. Tussen Arnhem en Emmerich zelfs vier (als het er al niet meer zijn).Sander van Rossum schreef:Lijkt mij dat ze alles wat anders rijd via Venlo sturen. Simpelweg omdat er tussen Arnhem en Rotterdam Centraal simpelweg zo goed als geen ruimte zit. Tussen Arnhem en Utrecht Centraal kwartiersdienst en tussen Utrecht Centraal en Rotterdam Centraal hetzelfde.SB schreef:Tussen 4 en 9 mei (ofzoiets) ligt de Betuweroute eruit wegens werkzaamheden. Ik weet niet of het veel verkeer via Venlo op gaat leveren, maar in ieder geval minder treinen voor Floris!
door SB » Wo 04 Apr 2012, 19:24robehv schreef:Dus dan krijg je gewoon net als eerst (voor het tijdperk betuweroute)
Toen werd het ook verdeeld over emmerich-venlo
door Sander van Rossum » Wo 04 Apr 2012, 20:00SB schreef:Ik durf het niet te zeggen (van dienstregelingsmodellen heb ik geen kaas gegeten), maar het lijkt me dat je zoveel mogelijk over Emmerich stuurt. Als je 'opeens' een deel over Venlo doet terwijl er nauwelijks tot geen aanleiding voor is, krijg je zo'n beetje de complete markt over je heen...
door SB » Wo 04 Apr 2012, 20:31Sander van Rossum schreef:Ja we zullen zien! Maar het is wel zo dat ze het op tijd weten dus ze kunnen hun klanten op tijd informeren. Dat ze de hele markt over zich heen krijgen lijkt me daarom wat overdreven.
door the_knitter » Wo 04 Apr 2012, 20:55SB schreef:Ja, maar als je zonder aanleiding allerlei treinen om gaat leggen wordt je als spoorbeheerder niet gelukkig want dan gaat het klachten regenen. Denk aan hoger brandstofgebruik, andere machinistendiensten, wegbekendheid etc etc.Sander van Rossum schreef:Ja we zullen zien! Maar het is wel zo dat ze het op tijd weten dus ze kunnen hun klanten op tijd informeren. Dat ze de hele markt over zich heen krijgen lijkt me daarom wat overdreven.
door Sander van Rossum » Wo 04 Apr 2012, 21:56the_knitter schreef:En als de infrabeheerder op tijd aangeeft dat de route niet te gebruiken is, kan de vervoerder bepalen wat hij doet ... Hij kan er voor kiezen voor het opheffen van de trein (zal niet snel gebeuren), of de trein omleiden. Een veelgebruikte omleidingsroute is Venlo, want via het klassieke spoor naar Emmerich is niet veel ruimte.
door Hugo » Wo 04 Apr 2012, 22:54Sander van Rossum schreef:Daar doelde ik eigenlijk op met "het is op tijd bekend"
door Ronnie » Vr 06 Apr 2012, 18:34Hugo schreef:Dat is onzin, want tussen Kijfhoek en Tilburg is het even druk als tussen Rotterdam en Arnhem. Als Emmerich gewoon te gebruiken is zullen ze daar wel langs gaan. Omdat treinen in Duitsland dan gewoon dezelfde route kunnen rijden. Er worden nagenoeg dagelijks goederentreinen vanaf Emmerich via Den Bosch of Utrecht naar Rotterdam gestuurd om wat voor redenen dan ook.the_knitter schreef:En als de infrabeheerder op tijd aangeeft dat de route niet te gebruiken is, kan de vervoerder bepalen wat hij doet ... Hij kan er voor kiezen voor het opheffen van de trein (zal niet snel gebeuren), of de trein omleiden. Een veelgebruikte omleidingsroute is Venlo, want via het klassieke spoor naar Emmerich is niet veel ruimte.
door juniorfotograaf » Zo 08 Apr 2012, 12:45Ronnie schreef:En kom op somda dit tegen:SB schreef:Tussen 4 en 9 mei (ofzoiets) ligt de Betuweroute eruit wegens werkzaamheden. Ik weet niet of het veel verkeer via Venlo op gaat leveren, maar in ieder geval minder treinen voor Floris!Van 4 tot 9 mei ligt in ieder geval tussen Zvo en Em de boel eruit omdat de reeds geplaatste Ks-seinen in dienst worden gesteld. ATB zou dan als mijn info klopt ook doorgaand worden vanaf de grens naar Em. Of de KS-seinen ook al vanaf Em naar het Ruhrgebiet toe in dienst worden gesteld weet ik niet. Automatisch is dan treinverkeer over de betuweroute naar Em niet mogelijk en wordt veelal via de "oude route", via Vl dus, afgewikkeld. Ook zou een gedeelte van het goederenvervoer via Bentheim gaan. De treinen 418/419 en 446/447 gaan ook via Vl.
door Niels » Zo 08 Apr 2012, 12:57juniorfotograaf schreef:Spannend is het opzich helaas niet,de paasdagen zorgen al voor minder goederen verkeer en afgelopen vrijdag was in duitland blijkbaar 1 of andere feestdag dus dan is t ook al niet druk qua cargo.
Het enigste wat zou kunnen is dat men morgen en dinsdag wat extra's rijd via een andere route,al heb ik gek genoeg berichten gelezen hier en daar op fora waar treinen gemeld worden op de BR
Afijn ik snap t dus even niet meer
door Sander van Rossum » Zo 08 Apr 2012, 16:30Niels schreef:Heel simpel; de werkzaamheden in Duitsland gaan niet door en daarom is besloten om ook de werkzaamheden op de Betuweroute naar een ander moment te verplaatsen. Het wordt dus pas interessant begin mei.
door the_knitter » Wo 18 Apr 2012, 17:10Sander van Rossum schreef:Ja dit weekend is wel logisch maar er zijn er meer
door the_knitter » Vr 20 Apr 2012, 15:16the_knitter schreef:Emmerich ligt er vanaf 29 juni 23:30 t/m 2 juli 4:00 volledig uit ivm "Inbetriebnahme des Elektronischen Stellwerks Emmerich".
Dan word het interessant bij Venlo
door robehv » Di 24 Apr 2012, 12:00the_knitter schreef:Niet super speciaal, DBS 61601 word omgeleid zaterdag via Amsterdam-Breukelen-Woerden-Gouda naar Rotterdam volgens volgende tijden:
DBS 61601: Beverwijk 9:54 Haarlem 10:10 Amsterdam Centraal 10:28 Breukelen 10:52 Woerden 11:02 Oudewater Wachtspoor 11:09/11:20 Gouda 11:30 Rotterdam Centraal 11:51 Kijfhoek noord 12:07
Doe er uw voordeel mee.
door the_knitter » Di 24 Apr 2012, 12:56robehv schreef:Volgens somda:
Vl vr: 52; za: 13; zo: 10
Em vr: 96; za: 95; zo: 63
Week 18:
Vl vr: 114; za: 99; zo: 65
Em vr: 26; za: 7; zo: 8
Opvallend is hier wel aan dat er in week 18 inderdaad meer treinen via venlo gaan. Maar er nog wel een aantal gewoon via emmerich gaan.
door the_knitter » Di 08 Mei 2012, 16:39the_knitter schreef:5/6 mei word er dus wel omgeleid via Venlo. De werkzaamheden zijn rondom Duisburg Hbf, cargo wat daar geen last van heeft, kan daar gewoon langs.
door the_knitter » Di 10 Jul 2012, 11:41the_knitter schreef:week 26: 30-06 01:00 – 02-07 01:00
Van incl. Sophiatunnel t/m zevenaar incl. alle tussen liggende sporen en Empl.
Werkzaamheden: Upgrade ERTMS
Ligt de BetuweRoute er dus uit
door juniorfotograaf » Di 10 Jul 2012, 17:53the_knitter schreef:Weer een update voor de omleidingen komende tijd:
* Za 28, Zo 29 juli 2012; Arnhem-Utrecht vv gestremd. Goederenverkeer via de Betuweroute en anders via Venlo.
* Za 1, Zo 2 september 2012; Treinen tussen Beverwijk en de Westhaven via Hilversum(?) (Amsterdam-Utrecht vv gestremd)
* Za 15, Zo 16 september 2012; Arnhem-Zevenaar gestremd. Niet duidelijk of er voor de Betuweroute ook beperkingen zijn
Aanvullingen zijn welkom
door the_knitter » Di 10 Jul 2012, 18:20juniorfotograaf schreef:Lijkt me opzich vrij simpel,als zevenaar eruit ligt dan wordt t lastig om de BR te gebruiken.
(of ben ik nu te simpel qua gedachten ? )
door juniorfotograaf » Za 14 Jul 2012, 11:56the_knitter schreef:De Betuweroute komt toch pas voorbij station Zevenaar erbij? Als er daar geen werkzaamheden zijn ...
Geplande Betuweroute stremmingen:
22 sept-24 sept '12 hele dag
De wkz van 3-5 november worden verplaatst
25 november complete btd BR ivm softwareupdate IPHS
Edit: week 35 t/m 38 zijn er buitendienststellingen op de Brabantroute rondom Eindhoven-Venlo.
door Niels » Za 14 Jul 2012, 12:24juniorfotograaf schreef:Als ik op google earth kijk dan komt de BR op t normale net te Zevenaar,meer precies gezegd aan de buitenrand van Zevenaar,aan de zijde van de NL/D grens.the_knitter schreef:De Betuweroute komt toch pas voorbij station Zevenaar erbij? Als er daar geen werkzaamheden zijn ...
Dus als Zevenaar plat gaat dan is de BR ook onbruikbaar lijkt me,als ik me vergis dan hoor ik t graag.
door Thieskes » Za 14 Jul 2012, 16:28Niels schreef:Je zegt het zelf al, de Betuweroute takt aan voorbij Zevenaar. Werkzaamheden tussen Arnhem en Zevenaar betekenen dat de Betuweroute in dienst kan blijven. Werkzaamheden tussen Arnhem en Elten/Emmerich betekenen dat niet.
door juniorfotograaf » Za 21 Jul 2012, 09:11Thieskes schreef:Als de aansluitwissels bij zevenaar liggen kunnen deze ook best buiten dienst zijn, het is niet logisch maar het kan wel. Als NS vermeld op de website "werkzaamheden Arnhem-Elten" dan vraagt iedereen zich af waar dat in hemelsnaam ligt en Arnhem-Emmerich is geen treindienst dus die hoeft niet vermeld te worden. Even afwachten nog wat er binnenkort eventueel op de website van nshispeed komt te staan (of eventueel niet komt te staan)
door David-Bd » Vr 27 Jul 2012, 18:37juniorfotograaf schreef:Dit weekend ligt het deel Dordrecht-Lage Zwaluwe eruit,dus wat er over de brabantorute rijd moet nu via de BR of via Gouda.
Ben benieuwd om hoeveel treinen dit zal gaan in de tijd dat het licht is buiten.
door Thieskes » Vr 27 Jul 2012, 20:41David-Bd schreef:Ik weet niet of het klopt, maar op deze site (onder het kopje 'Omleidingen') staat dat er morgen en overmorgen ook werkzaamheden tussen Emmerich en Zevenaar zijn. Gezien ICE via Venlo gaat en niet kop maakt in Den Bosch lijkt het me goed mogelijk.the_knitter schreef:* Za 28, Zo 29 juli 2012; Arnhemecht vv gestremd. Goederenverkeer via de Betuweroute en anders via Venlo.
door Peter » Vr 27 Jul 2012, 20:46Thieskes schreef:op de ns website staat ook dat de ICE, CNL en EN via Venlo worden omgeleid door diverse werkzaamheden. Waar die diverse werkzaamheden zijn staat er zo te zien niet bij
door Thieskes » Vr 27 Jul 2012, 21:02Peter schreef:Houd er rekening mee dat Björn deze site niet meer bijwerkt en dat hij ook de hosting hiervan heeft opgezegd al enkele maanden geleden. Informatie kan dus verouderd zijn.David-Bd schreef:Ik weet niet of het klopt, maar op deze site (onder het kopje 'Omleidingen') staat dat er morgen en overmorgen ook werkzaamheden tussen Emmerich en Zevenaar zijn. Gezien ICE via Venlo gaat en niet kop maakt in Den Bosch lijkt het me goed mogelijk.the_knitter schreef:* Za 28, Zo 29 juli 2012; Arnhemecht vv gestremd. Goederenverkeer via de Betuweroute en anders via Venlo.
Op de DB site staat als reden voor de omleidingen:linkGrund: Bauarbeiten auf der Strecke Arnhem – Utrecht
door Peter » Vr 27 Jul 2012, 21:30Thieskes schreef:lijkt me duidelijk, omleiding van goederentreinen enkel die normaal via arnhem naar emmerich gaan en niet over de betuweroute kunnen
door juniorfotograaf » Ma 30 Jul 2012, 17:29Peter schreef:Er was zotezien wel een buitendienststelling van het A15 tracé op de BR geplanned, maar deze is vervallen zotezien. link
door the_knitter » Ma 30 Jul 2012, 18:11juniorfotograaf schreef:Aangepast is een betere omschrijving.
Ipv een heel weekend geen BR heeft men zaterdag wel daar(heb ik me laten vertellen) gereden maar zondag kwam ik treinen op de Brabantroute tegen die normaal over de BR gaan
DE werkzaamheden stonden mijn info uit werkzaamheden aan de tunnels in de BR.
BEn trouwens ook EEN orzaak tegengekomen waarom men in t weekend van 21 en 22 juli geen treinverkeer had tussen Ddr en Zlw.
Halfverwege die lijn heeft men op de Wieldrechtse zeedijk te Ddr een nieuwe overweg ingebracht en de lijn daarop aangepast.
door juniorfotograaf » Do 16 Aug 2012, 07:53the_knitter schreef:En tegelijk met die werkzaamheden werd station Zwijndrecht grof onder handen genomen; Perron&spoor vernieuwing
door Bruno » Do 16 Aug 2012, 09:08juniorfotograaf schreef:Kun je nu nog steeds de perons van Zwijndrecht opwandelen of heeft men iets van poortjes beneden bij de trappen geplaatst ?
door juniorfotograaf » Vr 17 Aug 2012, 08:11Bruno schreef:Poortjes staan er alweer geruime tijd, maar nog steeds in geopende toestand.
Dus je kan nog gewoon het perron opwandelen
juniorfotograaf schreef:Ok thnx,zal dan binnenkort in de middag weer is komen kijken :mrgreen: