Bij deze mijn jaaroverzicht voor 2013, een vervelend jaar waarin veel misging, maar met af en toe ook hoogtepunten. Veel plezier!
Januari: uitgewerkt. Op 31 januari verliep een contract voor mijn werkervaringsplek. Meteen na het werk keerde ik terug via Nijmegen, waar HSL 1832 uit Emmerich was gekomen om mij te troosten. Een week eerder was ik erin geslaagd in datzelfde Nijmegen in één minuut twee cargo's te missen.
1832 Nmg 31I13 by leon2711schrijvers
Februari: opvulling. Op 20 februari 2013 verveelde ik me en toog naar het grijze Antwerpen. Te Berchem werd 1829 geplaat. Je moet toch wat.
Berchem 1829 by leon2711schrijvers
Maart: Museum. Op 30 maart werd de combo 01 1075+Sonderzug+2225 opgejaagd. In Hoorn voegde de zon zich bij der jacht en de geparkeerde 2225 werd vanaf de parkeerplaats van de nabije super gefotografeerd.
2225 Hoorntrein 30III13 by leon2711schrijvers
April: Tunnelvisie. Dat 2013 een slecht jaar dreigde te worden, maakte -inmiddels wijlen- tunneldelentrein 47525 mij duidelijk. Na ACHT mislukte pogingen mocht ik-em ein-de-lijk fotograferen bij Wijchen (op Nm-Ht, waar geen geplande cargo's rijden): 189 070 was op 3 april de geluksbrenger.
189 070 Wijchen 3IV13 by leon2711schrijvers
Mei: 50094. Ook ik mocht op 3 mei 2013 de LOCON 50094 op de chip branden: 9902 te Boxtel.
9902 Boxtel 3V13d by leon2711schrijvers
Juni: slagschepen. Dus Zwitserland heeft geen slagschepen? Op 30 juni was ik present in Frutigen, waar de BLS grandioss uitpakte met een waaier aan hoogtepunten -en vier CrossRails op sde zondag tussen 12;30-14;40. Hoogtepunt was deze extra trein met BLS slagschepen 205 en 208 te Frutigen.
BLS 205 Frut SCT-1 by leon2711schrijvers
Juli: Hakkepuf. Een wat lastige overstap op 1 juli in Verona Porta Nueva pakte geweldig uit met reclamelok 1216 020 in het eerste stoomlok-design (zonder de cosmetische koplampen).
1216 020 Verona PN 1VII13a by leon2711schrijvers
Augustus: Euro! Op een grijze 22 augustus miste ik door een blunder de Euro-4000 in Antwerpen.De revanche kwam exact een week later met de doortocht van de 4009 te Antwerpen Noorderdokken op 29 augustus in een stralende zon. Groetjes aan de vier andere spotters! Helaas kwam kort daarop het bericht van de Liefkensspoortunnel, die vanaf -waarschijnlijk- september 2014 bijna alle cargo's tussen Antwerpen en Gent/Frankrijk van de bestaande route zal wegplukken, waardoor deze Euro 4000s, de SNCF 36000 en 67400 hier niet meer te zien zijn.
4009 NoDo out 29 aug13 by leon2711schrijvers
September: oudheid. Op 28 september 'deed' ik de SHM tussen Hoorn en Medemblik. Op de heenweg werd te Wognum 70033 meegesnoept.
BR 70033 Wognum-2 by leon2711schrijvers
Oktober: helleveeg! Op 31 oktober (Allerzielen/Halloween/All Hallow's Eve) werd Recklinghausen Süd bekeken en met NorthRail 261 310 was het prijs. Er leek geen vuiltje aan de lucht.
NorthRail 261 310 Reck Suud 31X13a by leon2711schrijvers
November: hoogtepunt? In 1997 ben ik begonnen met treinenfotografie. November 2013 is de allerslechtste spoormaand in mijn hele leven geweest. Door verschillende oorzaken miste ik tot tweemaal toe de omgeleide kolenshuttle met 189 203. De ENIGE foto in de hele maand, die níet genadeloos flopte was 7504 te Wijchen op 4 november 2013. En "dus" een hoogtepunt. Goodbye November 2013. And Good Riddance!
7504 Wijchen 4Nov13 by leon2711schrijvers
December: EIN-DE-LIJK!! Na in 2013 VIER maal de RTB 186 110 gemist te hebben, was het EIN-DE-LIJK raak: op 16 december 2013 liet 186 110 -helaas met wat graffiti- zich bij Wijchen zien. Net nu het ProRail-hekwerk er neergezet is. Maar het mag de pret niet drukken.
RTB 186 110 Wychen 16XII13a3 by leon2711schrijvers
Dat was 2013, een vervelend jaar met veel dieptepunten, maar ook enkele zeer fraaie momenten. Op naar 2014. Groetjes,J.
Jaaroverzicht 2013 JUSTINIAN
Forumregels
Iedere gebruiker heeft recht op één topic, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Succes met de selectie!
Iedere gebruiker heeft recht op één topic, dus gebruik hem goed. Een topic mag uit maximaal 12 foto's bestaan, dit is dus gemiddeld één foto per maand. Het mooiste is natuurlijk als er daadwerkelijk één foto per maand wordt geselecteerd, maar dit is niet verplicht. Succes met de selectie!
Jaaroverzicht 2013 JUSTINIAN
Laatst gewijzigd door JUSTINIAN op vr mar 06, 2015 7:30 pm, 7 keer totaal gewijzigd.
- Peter
- Site Admin
- Berichten: 7631
- Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:04 pm
- Locatie: Sittard
- Contacteer:
Re: Jaaroverzicht 2013 JUSTINIAN
Goed dat de Euro4000 alsnog gelukt is een week later.
“Hallo cargo!”
Re: Jaaroverzicht 2013 JUSTINIAN
Zitten enkele toffe treinen tussen hoor!
En dat niet alles van de eerste keer lukt, heeft iedereen wel eens!
Zo moest ik 365 dagen wachten en proberen om de ECR-trein uit/naar Zeebrugge te kunnen platen.
De VFLI graantrein naar Lestrem (F) had ik 5 pogingen nodig en zo heb je nog enkele treinen/locs die me steeds ontlopen..
Maar de aanhouder wint!
En dat niet alles van de eerste keer lukt, heeft iedereen wel eens!
Zo moest ik 365 dagen wachten en proberen om de ECR-trein uit/naar Zeebrugge te kunnen platen.
De VFLI graantrein naar Lestrem (F) had ik 5 pogingen nodig en zo heb je nog enkele treinen/locs die me steeds ontlopen..
Maar de aanhouder wint!
Re: Jaaroverzicht 2013 JUSTINIAN
Leuke serie.
@Mattias bizar is dat het dat sommige dingen lukken je slechts na enkele dagen of bij een eerste rit en andere zijn soms 10 tallen pogingen voor nodig.
@Mattias bizar is dat het dat sommige dingen lukken je slechts na enkele dagen of bij een eerste rit en andere zijn soms 10 tallen pogingen voor nodig.
"The chase is better than the catch."
Re: Jaaroverzicht 2013 JUSTINIAN
Toeval of niet.. Het is meestal de private treinen die mij veel moeite kosten..rail4marcel schreef:@Mattias bizar is dat het dat sommige dingen lukken je slechts na enkele dagen of bij een eerste rit en andere zijn soms 10 tallen pogingen voor nodig.
Treinen van "historische" operatoren lukken vrijwel vlot..
Maar das een andere discutie.. :mrgreen:
Re: Jaaroverzicht 2013 JUSTINIAN
Dank je voor de antwoorden. Treinen van bestaande/nationale operatoren rijden veel vaker dan privaten, zodat het minder opvalt, wanneer je voor de zoveelste keer DBSRN of B-Cargo mist (tenzij de langs een traject woont, waar bijna geen goederentreinen volgens dienstregeling rijden -elke private cargo die ik had, was een omgeleide of op ad hoc basis ingelast). Groetjes, J.mattias schreef:Toeval of niet.. Het is meestal de private treinen die mij veel moeite kosten..rail4marcel schreef:@Mattias bizar is dat het dat sommige dingen lukken je slechts na enkele dagen of bij een eerste rit en andere zijn soms 10 tallen pogingen voor nodig.
Treinen van "historische" operatoren lukken vrijwel vlot..
Maar das een andere discutie.. :mrgreen: