November 2013 | Maandoverzicht

Ruimte voor het plaatsen van foto's en reportages.
Forumregels
Graag het volgende formaat gebruiken voor de titel van een fototopic: 'Datum of periode | Thema of locatie(s) van de fotoserie'
Plaats reactie
The_Knitter
Berichten: 3912
Lid geworden op: wo aug 22, 2012 1:00 pm
Locatie: Zwijndrecht

November 2013 | Maandoverzicht

Bericht door The_Knitter »

Een kort maar krachtig maandoverzicht, die een beetje verlaat is :mrgreen:

Op 6 November was ik in en rond Antwerpen te vinden voor wat trams. Normaal post ik geen foto's van trams hier, maar ditmaal vond ik deze hier wel toepasselijk vanwege het station Antwerpen Centraal op de achtergrond.
Afbeelding
De Lijn PCC 7002 - Lijn 12 & PCC 7055 - Lijn 12

7 November 2013
Deze dag was ik op pad richting de regio Brussel/Ottignies/Gembloux voor de allerlaatste rode klassiek, de 204. Alvast één foto van deze dag online, van het stel bij aankomst in Gembloux:
Afbeelding
NMBS 204 + 757

8 November 2013
De allerlaatste inzet van de 204 deze dag, dus per trein op pad. Slecht weer, dus niet langs de lijn. Heerlijke laatste ritten gemaakt, en diverse foto's kunnen schieten.
Afbeelding
NMBS 204
Wachtend op vertrek naar Libramont, om daar ruim 2 uur stil te staan en dan verder te gaan richting Arlon.

Afbeelding
NMBS 204
In Libramont werd een halfuur voor vertrek de trein weer opgebouwd, met toeziend oog van de rangeerder en stationschef. Beide cabines werden uitgebreid beproefd...

Afbeelding
Klaar voor de sloop in Stockem
Omdat er nog sloopmaterieel in Stockem geparkeerd stond, was het de moeite om daar uit te stappen. Ongeveer 15 minuten na uitstappen zou de 204 weer retour naar Namen komen, dus werd toen weer ingestapt. Hier staan onder andere de 598, 599, 267, 156 en 206, 238 en 178. Inmiddels zou er nog weinig in Stockem staan.

Afbeelding
NMBS 204 gereed voor de allerlaatste rit
Na aankomst in Namen werd eerst eten gehaald, om daarna de 204 nog de allerlaatste keer te begroeten als zijnde rijvaardig. Inmiddels is de trein opgebouwd door de Treinbestuurder, en zal begonnen worden aan de allerlaatste reis richting Arlon. Om 21:58 arriveert dit stel met de allerlaatste reizigersrit in zijn levensloop, en zal dan nog op eigen kracht naar werkplaats Stockem rijden. Inmiddels staat hij geparkeerd, hopende op een nieuwe eigenaar. Zo niet, dan wordt hij half 2014 gesloopt.

16 Nobember 2013
EETC ging hun materieel uit Den Bosch halen, dus werd er koers gezet naar de ingraving bij Assel. Keurig op tijd passeerde EETC met 15 autotransporters naar Deventer.
Afbeelding
EETC 1251 + 14 Autotransporters (87711)

Afbeelding
EETC 1251 + 15 Autotransporters (87713)
In Culemborg werd de tweede rit opgewacht, en komt met 8 minuten vertraging langs, te wijten aan een SLT die aan het perron in panne viel. Na een reset kon de Sprinter zijn weg weer vervolgen.

Afbeelding
EETC 1251 + 6005 + 505
In Den Bosch werd EETC nog opgewacht om de 2 V60'en naar de Watergraafsmeer over te brengen.

17 November 2013
Afbeelding
VolkerRail 203-2 + 12 Fccpps'n
Te Amsterdam Muidderpoort passeert een klein sleepje Fccpps'n, totaal 12 wagons. Deze reden richting Weesp, en vermoedelijk richting de werkzaamheden richting de Flevolijn.

Afbeelding
EETC 1251 + Leegmat EuroNight 446
Te Amsterdam Muiderpoort passeert keurig optijd de EETC 1251 met de leegmat EuroNight 446 naar de Watergraafsmeer, en daarachter een lange sleep rijtuigen.

30 November 2013
Afbeelding
DE3 115
Ten behoeve van diverse testen na een aantal reparaties aan de Plan U werd er een rondje Amersfoort-Naarden Bussum-Lelystad-Zwolle-Amersfoort gereden. In Zwolle kon gelijk getankt worden. Hier passeert de 115 in de Eempolder.

Zo, nog een paar dagen en December zit er alweer op. In Januari volgt mijn maandoverzicht van December, daar ik deze maand nog wel een aantal jachtobjecten heb :)
Gebruikersavatar
Peter
Site Admin
Berichten: 7629
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:04 pm
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: November 2013 | Maandoverzicht

Bericht door Peter »

Trams op kasseien. 8-)
“Hallo cargo!”
Plaats reactie