Do 21 november 2013 | Schoonaarde (B)

Ruimte voor het plaatsen van foto's en reportages.
Forumregels
Graag het volgende formaat gebruiken voor de titel van een fototopic: 'Datum of periode | Thema of locatie(s) van de fotoserie'
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 883
Lid geworden op: za okt 12, 2013 1:18 am
Locatie: België
Contacteer:

Do 21 november 2013 | Schoonaarde (B)

Bericht door Maarten »

Vandaag even polshoogte genomen in Schoonaarde (tussen Gent en Dendermonde). Helaas kwam de zon niet vaak tussen de wolken door, maar heb toch enkele foto's gemaakt. Bij deze:

Afbeelding
NMBS 7845 & 7844 passeren het dorpje Schoonaarde met een kalktrein naar Jemelle.

Afbeelding
Treinstel 731 is zonet uit het station vertrokken en is onderweg als L-trein naar Brugge.

Afbeelding
Treinstellen 961 & 608 naderen het station van Schoonaarde. Na deze stop rijden ze verder naar Dendermonde en Mechelen.

Afbeelding
NMBS 2828 is met een staaltrein onderweg als hij hier het plaatsje Schoonaarde passeert.

Afbeelding
Break 357 nadert het station als L-trein naar Mechelen.

Afbeelding
Sfeerplaatje.

Afbeelding
NMBS 2903 is met een containertrein geheel bestaande uit blauwe unit45 containers onderweg vanuit het Engelse RailheadStora naar het Poolse Katy Wroclawskie.

Afbeelding
NMBS 2123 duwt een stam M4-rijtuigen als intercity van Oostende naar Leuven.
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 3962
Lid geworden op: ma aug 20, 2012 7:54 pm
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Do 21 november 2013 | Schoonaarde (B)

Bericht door Jeroen »

Leuke plaatjes Maarten. De containertreinen uit Engeland zijn altijd leuk, door die hele lage containerdraagwagens.
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
Gebruikersavatar
Ronnie
Site Admin
Berichten: 21779
Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:09 pm
Contacteer:

Re: Do 21 november 2013 | Schoonaarde (B)

Bericht door Ronnie »

Leuk. Rijdt die kalktrein op de eerste foto door met die 77'ers naar Jemelle of worden die nog ergens gewisseld voor een elektrische loc?
Goed sporen. Daar houden we van.
Gebruikersavatar
Marcel
Berichten: 2342
Lid geworden op: vr aug 24, 2012 6:55 pm
Contacteer:

Re: Do 21 november 2013 | Schoonaarde (B)

Bericht door Marcel »

Leuke serie.
"The chase is better than the catch."
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 883
Lid geworden op: za okt 12, 2013 1:18 am
Locatie: België
Contacteer:

Re: Do 21 november 2013 | Schoonaarde (B)

Bericht door Maarten »

Ronnie schreef:Leuk. Rijdt die kalktrein op de eerste foto door met die 77'ers naar Jemelle of worden die nog ergens gewisseld voor een elektrische loc?
Volgens mij rijdt hij normaal met een traxx, maar ik kan helaas het juiste antwoord op je vraag niet geven.
Gebruikersavatar
CFL1800
Berichten: 2283
Lid geworden op: vr aug 31, 2012 10:30 pm

Re: Do 21 november 2013 | Schoonaarde (B)

Bericht door CFL1800 »

Maarten schreef:
Ronnie schreef:Leuk. Rijdt die kalktrein op de eerste foto door met die 77'ers naar Jemelle of worden die nog ergens gewisseld voor een elektrische loc?
Volgens mij rijdt hij normaal met een traxx, maar ik kan helaas het juiste antwoord op je vraag niet geven.
Ten eerste, het is donderdag en dus zou dat de kalk naar Hermalle-sous-Huy moeten zijn. Die rijdt via Landen als het goed is. Ten tweede, inmiddels rijden sowieso de Kalktreinen Gent Zeehaven - Jemelle sinds de zomer doorgaand met 2x HLR 77.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 883
Lid geworden op: za okt 12, 2013 1:18 am
Locatie: België
Contacteer:

Re: Do 21 november 2013 | Schoonaarde (B)

Bericht door Maarten »

CFL1800 schreef:
Maarten schreef:
Ronnie schreef:Leuk. Rijdt die kalktrein op de eerste foto door met die 77'ers naar Jemelle of worden die nog ergens gewisseld voor een elektrische loc?
Volgens mij rijdt hij normaal met een traxx, maar ik kan helaas het juiste antwoord op je vraag niet geven.
Ten eerste, het is donderdag en dus zou dat de kalk naar Hermalle-sous-Huy moeten zijn. Die rijdt via Landen als het goed is. Ten tweede, inmiddels rijden sowieso de Kalktreinen Gent Zeehaven - Jemelle sinds de zomer doorgaand met 2x HLR 77.
Bedankt voor de info! Ik had even op internet gezocht en daar zag ik overal een traxx of 23'er (die laatste kon het al niet zijn), vandaar.
Plaats reactie