Za 22 juni 2013 | Kaldenkirchen (D)
Forumregels
Graag het volgende formaat gebruiken voor de titel van een fototopic: 'Datum of periode | Thema of locatie(s) van de fotoserie'
Graag het volgende formaat gebruiken voor de titel van een fototopic: 'Datum of periode | Thema of locatie(s) van de fotoserie'
Za 22 juni 2013 | Kaldenkirchen (D)
Op 22 juni 2013 ging ik naar Kaldenkirchen voor een andere doel, maar ik zag op losweg iets veel leukers staan.
Op de losweg waren ze bezig met het lossen van een rollen staaldraadtrein, die uit Völkingen (bij Saarbrücken) vandaan komt.
Het emplacement is voor dit vervoer speciaal opgeknapt.
Op losweg stond rond 9:30 enkele Sins van ERR verhuurd aan SaarRail.
Niet veel later kwam BEG 295 048 met nog een sleep aan gerangeerd op het meest linkse spoor.
De vorkheftruck haalt een rol staaldraad uit de Sins......
.....en legt die hier neer.
Nu weet ik waarom die wagens schuifwandwagens heten :mrgreen:
Op het meest rechtse kop spoor stond HSL 37025 met al enkele geloste wagens in diepe rust.
vanuit deze hoek zijn de wagens ook nog te zien.
Close-up van HSL 37025, voorzien van HSL en VIA logo's.
Enkele uren later lagen ineens een stuk meer rollen staaldraad op de losweg.
Met toestemming van de rangeerder mocht ik nog een kijkje achter op de losweg. Daar stond BEG 295 048 in Vossloh-kleuren.
Vanaf de loods kon nog een leuk paatje gemaakt worden.
Deze wissel was enkele jaren geleden verwijderd, deze wissel biedt toegang tot het hele emplacement. DB Netze heeft de wissel netjes terug gelast.
Op de voorgrond ligt het spoor dat naar de rangeerheuvel gaat. Helaas was ik te laat, want de trein moet over de hele heuvel rangeren om het juiste spoor te bereiken.
Vanaf de straat die er langs ligt kan je het goed fotografen, omdat er (nog) geen struiken en bomen langs staan. Hopelijk dat het volgende keer wel lukt.
De trein was inmiddels onder de draad gerangeerd en tegen half 3 kwam de machinist de loc opbouwen. De trein poseert hier langs het station van Kaldenkirchen.
Ik kreeg van de machinist ook nog de wagenlijst. De trein heeft totaal 100 assen, is 583 meter lang, weegt 700 ton, rijdt als trein 69363 en heeft Saarbrücken Rbf als eindbestemming.
Hopelijk blijft dit vervoer nog lang rijden en hopelijk ook wat vaker.
Op de losweg waren ze bezig met het lossen van een rollen staaldraadtrein, die uit Völkingen (bij Saarbrücken) vandaan komt.
Het emplacement is voor dit vervoer speciaal opgeknapt.
Op losweg stond rond 9:30 enkele Sins van ERR verhuurd aan SaarRail.
Niet veel later kwam BEG 295 048 met nog een sleep aan gerangeerd op het meest linkse spoor.
De vorkheftruck haalt een rol staaldraad uit de Sins......
.....en legt die hier neer.
Nu weet ik waarom die wagens schuifwandwagens heten :mrgreen:
Op het meest rechtse kop spoor stond HSL 37025 met al enkele geloste wagens in diepe rust.
vanuit deze hoek zijn de wagens ook nog te zien.
Close-up van HSL 37025, voorzien van HSL en VIA logo's.
Enkele uren later lagen ineens een stuk meer rollen staaldraad op de losweg.
Met toestemming van de rangeerder mocht ik nog een kijkje achter op de losweg. Daar stond BEG 295 048 in Vossloh-kleuren.
Vanaf de loods kon nog een leuk paatje gemaakt worden.
Deze wissel was enkele jaren geleden verwijderd, deze wissel biedt toegang tot het hele emplacement. DB Netze heeft de wissel netjes terug gelast.
Op de voorgrond ligt het spoor dat naar de rangeerheuvel gaat. Helaas was ik te laat, want de trein moet over de hele heuvel rangeren om het juiste spoor te bereiken.
Vanaf de straat die er langs ligt kan je het goed fotografen, omdat er (nog) geen struiken en bomen langs staan. Hopelijk dat het volgende keer wel lukt.
De trein was inmiddels onder de draad gerangeerd en tegen half 3 kwam de machinist de loc opbouwen. De trein poseert hier langs het station van Kaldenkirchen.
Ik kreeg van de machinist ook nog de wagenlijst. De trein heeft totaal 100 assen, is 583 meter lang, weegt 700 ton, rijdt als trein 69363 en heeft Saarbrücken Rbf als eindbestemming.
Hopelijk blijft dit vervoer nog lang rijden en hopelijk ook wat vaker.
Laatst gewijzigd door Jeroen op vr jun 28, 2013 2:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh
-
- Site Admin
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: zo aug 19, 2012 10:46 am
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Za 22 juni 2013 | Kaldenkirchen (D)
Dat is nou een interessante serie, veel leuke platen
Zie ook Goederenwagens.nl & mijn Ipernity site
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: wo aug 22, 2012 8:23 pm
- Locatie: Helmond
- Contacteer:
Re: Za 22 juni 2013 | Kaldenkirchen (D)
Mooi zeg, erg leuk en Kaldenkirchen is wel een leuke fotogenieke locatie hiervoor...
- Peter
- Site Admin
- Berichten: 7635
- Lid geworden op: di aug 21, 2012 8:04 pm
- Locatie: Sittard
- Contacteer:
Re: Za 22 juni 2013 | Kaldenkirchen (D)
De rollen zag ik nog in Blerick liggen gisteren avond.
“Hallo cargo!”
Re: Za 22 juni 2013 | Kaldenkirchen (D)
De 37025 zag ik afgelopen zaterdag 29 juni 2013 nog steeds/opnieuw met gestreken stroomafnemers in Kn staan (doorhalen wat niet van toepassing is).
Re: Za 22 juni 2013 | Kaldenkirchen (D)
Erg leuk! Zou inderdaad leuk zijn als dit regelmatig gaat rijden
Website: Spoorpunt.nl | Foto's: Flickr
Re: Za 22 juni 2013 | Kaldenkirchen (D)
Opnieuw . Deze trein is de 22e nog vertrokken uit Kaldenkirchen.JUSTINIAN schreef:De 37025 zag ik afgelopen zaterdag 29 juni 2013 nog steeds/opnieuw met gestreken stroomafnemers in Kn staan (doorhalen wat niet van toepassing is).
Goed sporen. Daar houden we van.
Re: Za 22 juni 2013 | Kaldenkirchen (D)
Dan had de Duitse lokale spotter gelijk, de trein staat er dus bijna elke zaterdag. Dan denk ik dat de trein er gisteren ook stond.
Bitter nun boik van ut zoipuh, dan nun bult van ut werkuh