Een teken van leven op de Wunderline. Swietelsky werkt van 20 tot en met 31 mei aan het spoor bij Bad Nieuweschans, vlakbij de Duitse grens, om daar een snelheidsverhoging van 100 naar 120 kilometer per uur mogelijk te maken. Het lijkt een kleine, maar concrete stap richting de realisatie van een snelle treinverbinding tussen Groningen en Bremen. Maar of...Lees verder
|Reageer|door: Alexander Molendijk
Spoorstaven van Vossloh

Rekenkamer: Minister heeft geen goed beeld van nodige onderhoud

RWS en ProRail hebben samen 25 miljard meer nodigTot 2038 is volgens uitvoeringsorganisaties bijna 25 miljard euro meer nodig voor onderhoud van wegen en spoorwegen dan begroot. Dat schrijft de Algemene Rekenkamer in het jaarlijkse verantwoordingsonderzoek over het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.Lees verder
|Reageer|door: Jeroen Baldwin
Intercity op HSL-Zuid

ALLRAIL: Nederland moet HSL-heffing schrappen

De Alliantie van nieuwkomers in het passagiersvervoer in Europa ALLRAIL vindt bij monde van voorzitter Erich Forster dat Nederland moet afzien van de heffing die het vraagt voor gebruik van de hogesnelheidslijn (HSL-Zuid) van Amsterdam...Lees verder
|Reageer|door: Jeroen Baldwin
Bovenleidingwerk

Strukton kritisch over eigen CO2-uitstoot

Strukton Groep meldt dat het in 2023 meer CO2 heeft uitgestoten dan gehoopt. Met een reductie van slechts 0,13 procent, is ‘t het moederbedrijf van Strukton Rail niet gelukt om de eigen duurzaamheidsdoelstellingen te halen....Lees verder
|Reageer|door: Alexander Molendijk